ماهان جونماهان جون، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 7 روز سن داره

ماهان ماه تابانم

پایان سه ماه اول

1393/7/21 19:26
نویسنده : ملیحه
139 بازدید
اشتراک گذاری

سلام برمسافرکوچولوی مامان

بلاخره تنبلی روگذاشتم کنارو اومدم به وبت سربزنم数字 のデコメ絵文字ماه  از سفرنه ماهت تودل مامانی میگذره تاالان که مشکل خاصی نداشتم بجز ویار(به مرغ بادمجون قورمه سبزی سس مایونز)که باعث شد یه ماه مهمون مامانی باشیم(ماه دوموکلا خونه مامانی قربونش برم تلپ بودم)واما وضعیت توت فرنگیمون که شماباشی تواین سه ماه

ماه اول:

تنها یک هفته از زمان اتصالت( که اندازه یک هسته سیبی )به دیواره رحم می گذره.  جفتو بند ناف، هر دو فعال شدن که اکسیژن و مواد غذایی را بین منو فسقلیم انتقال میدن ،خوشه ای از سلول‌ها، قلبتوکه حتی از یه نقطم کوچک‌تره، تشکیل میدن. مغز و نخاعتم شروع به تشکیل شدن کردن

ماه دوم:

چشم‌ها و گوش‌ها شروع به شکل گرفتن می کنن

حدود نیم سانتی‌متری ظاهری شبیه بچه قورباغه داری

 قلبت هنوز از تخم یک شقایق بزرگ‌تر نیس شروع به تپیدن می‌کند و گلبول‌های قرمز ابتدایی در بدنت به جریان می‌افتن لوله عصبی که مغز را به نخاع متصل می‌کنه بسته شده .

میشه علاوه بردستو پاهای کوچولوت چشم‌ها و پلک‌ها تو مشاهده کرد.

، پلک‌ها، نوک بینی و لب بالاییتم قابل تشخیصن. حدود 3 سانتی‌متر طول داری.مغز، نخاع، قلب، کلیه ها، کبد و شکمت شکل گرفتن. شاهرگ و رگ‌های مربوط به ریه کامل قابل تشخیصن. قلب کوچولوت با ضربانی حدود 2 برابر ضربان قلب مامان در حاله تپیدنه 

ماه سوم:

 اجزای داخلی شکمت در محل‌ اصلی خودشون قرارگرفتن

حدود 14 گرم وزن و 6/3 سانتی‌متر طول داری، میتونی دهان خودتوباز و بسته کنی و انگشتای دست و پاتو تکون  بدی (قربون انگشتای کوچولوت برم من) ناخناتم شکل گرفتن، سلولای عصبیت در حال رشده و شروع به فعال شدن می کنن،دندونات درحال فرم گرفتنن استخونات رشد می کنن وموهات تازه جوونه زدن

تو11هفتگیت رفتیم سونوntکه خداروشکر نرمال بود همچی فقط گفتن جفت پایینه ونباید کارای سنگین انجام بدم

ازباباییم بگم برات که هروقت میادخونه حرفش اینه عشقم کیه ؟من بایدبگم :من ،جونم کیه؟من ،عمرم کیه؟من ،(از وقتیم شما اومدی عشقمون کیه ؟من :نی نیمون  پسوندش شده)توهرشرایطی که باشم باید جواب بدم وگرنه دس بردارنیس،البته منم وقتی کارداره همیناروازش میپرسمو تلافی میکنم ضمنا دستشم میذاره روشکممو کلی قربون صدقت میره مثلا گله باباشه جیگر باباشه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)